27 Temmuz 2012 Cuma

Oldu İşte en Sonunda Bim Bam Bom:)

Şeker hamurlu pasta için söylüyorum bu şarkıyı :)
2 sene önce deneyişimde hüsrana uğrayıp vazgeçmiştim çünkü

sonra tv de hazır şeker hamurlarının satıldığını öğrendim ve evliliğimizin 2.ayı için güzel bi pasta yapim dedim,şeker hamurunu satın alıcaktım
sonra saolsun bloggerlarda araştırırken bim'de satılan marsmalowlardan şeker hamuru yapıldığını öğrendim:)

ve buyrun tarifii ;

2 paket marsmalow alıyorsunuz ve beyazlarla pembeleri ayırıyorsunuz
sonra benmari usulü beyazları eritiyoruz suyla temas etmeden

 ardından eriyen marsmalowları buhar üstünden alıp 1 paket pudra şekeri ve 2 kaşık su ilave edip karıştırıyoruz borcamda.
ve tezgaha döküyoruz
2-3 kutu pudra şekeri bulunsun elinizin altında
tezgaha da pudra şekeri döküp başlıyoruz yoğurmaya
ben ilk aman allahım nasıl topliycam bunu die çok korkmuştum :)
çok taş gibi olmicak hamur ona göre arada koparıp tadabilirsiniz
 ve yağladığımız(margarinle) streç filme sarıp bir gün buzdolabında bekletiyoruz.
Aynı işlem pembe şekerler içinde uygulanıcak
 ve ertesi gün pastamı hazırlamaya başladım,kenarda şeker hamuru gözüküyor kullanmadan 1 saat önce çıkarın dolaptan
 saolsun çisemcimde meraklı bu işlere o da beni yalnız bırakmadı ve geldi :) ama hayatta uğraşmam bunla bukadar dio :)
beyaz hamuru merdane yardımıyla ve pudra şekeri yardımıyla açıp pastamızın üstüne serdik ama yumurta fırçası yardımıyla ıslatıyoruz pastayı ki hamur pastaya yapışsın

 ve ardından değişik şekillerde süsledim,ıslatıyoruz ki yapışsın unutmayın
 aradaki kağıt peçete kalıp tutsun die biraz öyle beklettim

 ve sonuç ;
afiyetle yedik :)

3 yorum:

cecilia dedi ki...

eline sağlık canım bende cesaret edebilecekmiyim şu şeker hamuru işine bilmiyorum çok güzel görünüyor, bu arada ikinci ayınız kutlu olsun :)

Unknown dedi ki...

inanılmazsın :)

derya dedi ki...

1 kutu pudra sekerımı koydunz bı hamura